DSP-Syncsmurf 5 behuizing

Voor het project DSP-Syncsmurf 5 heb ik een behuizing ontworpen in Fusion360, die kan worden geprint met een 3D-printer. Ik bied de optie aan om deze bij mij te bestellen, met de keuze van diverse kleuren Deze beschikbare kleuren kunnen veranderen over de tijd, dat hangt namelijk af van welk filament ik inkoop. Het bestellen kan gewoon in het DSP syncsmurf bestelformulier (bij de vinkjes zijn de beschikbare kleuren te zien). Tel er dan nog wel €6,50 verzendkosten bij als je geen DSP-Syncsmurf mee besteld (die wordt namelijk gratis verzonden en het formulier geeft daarom dat niet weer). Ik zal hier ook de laatste versie van de STL export delen voor de mensen die zelf willen 3D-printen.

Ik wilde een makkelijke behuizing maken, bestaande uit twee delen die eenvoudig in elkaar te klikken zijn. Ik heb de wanden wat dikker gemaakt om de kracht op te vangen van het kliksysteem. De printplaat van de DSP-Syncsmurf heeft alles onboard, dus moest deze ook eenvoudig in de behuizing geschoven kunnen worden. Daar kwam al meteen het eerste probleem naar voren: aan beide lange zijden van de printplaat zitten uitstekende delen. Dus daar moest wat op bedacht worden.

Ik had bedacht in de achterzijde door midden te splitsen, maar dan wel op zo’n manier dat het kliksysteem van de deksel zou blijven werken. Bij het liften van de deksel gaat de achterzijde wat scheef en ook daar moest rekening mee gehouden worden.

Hieronder staan diverse kleuren als voorbeeld. Zoals hierboven beschreven, zijn niet alle kleuren meer beschikbaar.

Zelf printen

Je moet de modellen zelf nog even draaien in de slicer met de platte kanten op het printbed. Check in de slicer even de wanddikte instelling (1.2 gaat goed met een 0.4mm nozzle), om te voorkomen dat je printkop gaat staan ratelen om de wanden op te vullen. Support kun je beter uitschakelen. De overstekende teksten en gaten gaan prima zonder support. Zet de nozzle ventilator hoog.

Mocht je met PLA printen, dan kan het deksel wat zwaar dichtklikken vanwege de harde eigenschappen van dit plastic. Toch is dat een prima materiaal om deze behuizing mee te printen. Dat doe ik zelf ook, omdat ABS/ASA best wel snel last heeft van warping.

STL bestanden behuizing DSP-Syncsmurf5
STL bestanden behuizing DSP-Syncsmurf5
DSP-Syncsmurf-behuizing-v1.1.zip
Version: 1.1
286.7 KiB
19 Downloads
Details...

Openen behuizing

Het beste kan een brede platte schroevendraaier gebruikt worden. Druk die in de opening aan de rechter zijde, breng de schroevendraaier schuin omhoog en druk de zijwand wat naar buiten. De deksel zou nu los moeten klikken.

Probeer niet de deksel te openen door de schroevendraaier omlaag te bewegen. Hoewel dit vaak prima lukt, is de kans op beschadigen van het plastic groot op deze manier.

Plaats een reactie